Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Ska ditt barn äta frukost på förskolan?

För att köket ska kunna beräkna hur mycket frukost som ska tillagas och för att minska vårt matsvinn vill vi att du anmäler om ditt barn ska äta frukost hos oss.

Nybakat färskt bröd Foto: Created by Freepik

Vi serverar en varierad och näringsriktig frukost klockan 7.30 varje dag. Frukosten kan bestå av gröt, yoghurt, fil, müsli, flingor, mjölk och smörgåsar med varierande pålägg.

Om ert barn ska äta frukost på förskolan så är det vikitgt att ni är på plats till kl. 7.30 Ni anmäler er barn till frukost via förskolans funktionsbrevlåda.

Äter ert barn frukost hemma men kommer mellan kl. 7.30 och 8.00 så tas ni emot utomhus eller inne på förskolans gemensamma torg.

Frukostanmälan

Om er barn ska äta frukost på förskolan är det viktgit att ni är på plats kl. 7.30.

Senast uppdaterad: 30 september 2020