Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Våga vara en nyfiken pedagog – jobba hos oss

I vårt förskoleområde arbetar vi i arbetslag. Detta innebär att våra yngre barns hemvister är ett arbetslag och de äldre barnens hemvister är ett arbetslag. Med detta arbetssätt skapas en samarbetskultur som är oerhört viktig inom förskolan. Vi ser till att alla barn och pedagoger på vår förskola får en likvärdig verksamhet, där omtanken om varandra är prioriterad. Som medarbetare i Vega förskolor har du en stark tro till det kompetenta barnet och ser barnens initiativ och intressen som utgångspunkt i verksamheten. Arbetet tillsammans med barnen sker via ett utforskande arbetssätt och barnen lär och inspireras av varandra i lärmiljöerna. Som medarbetare hos oss vågar du att vara nyfiken och tänka nytt tillsammans med barn och kollegor.

Barn sitter i matsalen. Foto: Claudia Fried

Personal

På våra förskolor har vi både barnskötare och förskollärare som tillsammans planerar och genomför arbetet i arbetslagen. Förskollärarna har huvudansvaret för att säkerställa att barnen får den undervisning som de har rätt till.

Kompetensutveckling

I vårt förskoleområde arbetar vi med kompetensutveckling genom olika nätverk och pedagogiska forum. Haninge kommun erbjuder även kommungemensamma föreläsningar och utbildningar.

Senast uppdaterad: 8 november 2023